Av Stephanie Meyer
 
Originaltitel: The host (2008)
 
Antal sidor: 606
 
Serie: Mina googlingar säger att det kommer komma ytterligare två böcker
 
Handling: Själarna, en utomjordisk varelse, har tagit över jorden. De bosätter sig i andra kroppar för att överleva. Bland själarna finns Vandraren, som kommit till jorden efter att ha varit på åtta andra planeter, levt åtta olika liv. Hon placeras i värdkroppen som kallas Melanie, men till Vandrarens fasa är Melanie starkare än de värdkroppar hon har haft innan och gör motstånd. Mel hör vad Vandraren tänker och tvärt om och på så sätt får Vadraren reda på Mels alla minnen och hemligheter, inklusive var eventuellt hennes pojkvän Jared och bror Jamie, som fortfarande är människor, kan befinna sig. Mels starka känslor för dessa två gör att Vandraren börjar känna likadant...
 
Betyg: 4/5 – Den var väldigt bra men det var en hel del Twilight-känsla över den, kvinnorna var hjälplösa och kunde inte göra något om inte deras älskade män var där. Förutom Melanie kanske. Nu längtar jag efter att se filmen någon gång när jag får tid.
 
Jag rekomenderar den här boken.
 
     
 
Nu ska jag påbörja City of Bones av Cassandra Clare
 
600-699 sidor, Bok>film, Kärlek, Science Fiction, Stephanie Meyer,

Kommentera

Publiceras ej